Regulamin

§1. Postanowienia ogólne.


1.1 Każdy gracz, wchodząc na serwer zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem oraz przestrzegania go.
1.2 Regulamin jest własnością serwera FlushRP.
1.3 Grając na serwerze deklarujesz że przeczytałeś regulamin i go akceptujesz.
1.4 Osobą decyzyjną jest człowiek, który należy do szeregów Administracji, jego decyzja jest zawsze ostateczna. Nie podlega dalszej dyskusji.
1.5 Administrator ma prawo karać za czyny, które nie są uwzględnione w regulaminie, jeżeli uważa to za słuszne.
1.6 Dobrowolne dotacje nie są możliwe do zwrócenia.
1.7 Osoby które wsparły serwer dobrowolną donacją są zobligowane do przestrzegania regulaminu tak jak wszyscy inni gracze.
1.8 Ranga donatora jest tylko upominkiem od Administracji za dobrowolne wsparcie serwera. Donator może zostać zbanowany/wyrzucony/zablokowany, tak jak każdy inny gracz.
1.9 Każda próba odzyskania pieniędzy, które zostały wysłane jako dobrowolna donacja na rzecz rozwoju serwera będzie skutkowała zbanowaniem donatora.
1.10 Administracja zastrzega sobie możliwość zmiany regulaminu serwera bez poinformowania graczy.
1.11 Słownictwo zakazane z “TOS” Twitch, jest dozwolone, lecz zakazane jest nadmierne nadużywanie.
1.12 Administrator nie ma obowiązku sprawdzenia podania po określonej ilości czasu. Każde podanie zostanie rozpatrzone w czasie, w którym Administrator uzna za słuszne. Jeżeli podanie nie zostanie rozpatrzone na wynikach podań oznacza to, że podanie nie zostało rozpatrzone pozytywnie.
1.13 W przypadku gdy administrator bierze udział w akcji RP, osoby wzywające rządowy z danej akcji mogą ubiegać się o rozwiązanie sytuacji przez innego administratora.
1.14 Zakazuje się sprzedaży limitowanych pojazdów w grze bądź poza nią. Za zgodą zarządu jest możliwość wymiany z innym graczem za inny pojazd limitowany.
1.15 Właścicielem serwisu jak i Sprzedającym jest firma Make Flush Łukasz Zapalski.
1.16 Odbiorcą wszystkich płatności jest Make Flush Łukasz Zapalski, Długa 29, 00-238 Warszawa (Polska), (NIP: 5311716803, REGON: 523428612).

§2. Zasady ogólne


2.1 Osoba wzywająca na rządowy musi posiadać dowód w postaci nagrania, na którym jest dobrze widoczna rozgrywka i słychać dźwięk osoby nagrywającej jak i gry. Jeżeli takowego nie posiada, administrator/moderator ma prawo nałożyć 24-godzinnego bana na osobę wzywającą rządowy.
2.2 Na serwerze zakazuje się używania wspomagaczy oraz wykorzystywania bugów w celu posiadania przewagi podczas rozgrywki. (np.: Dmg boost, kropka, aim, wh, pad, brak propów, przeźroczyste propy/tekstury, np. krzaków etc.).
2.3 Wszystkie błędy muszą być niezwłocznie zgłoszone w odpowiedniej sekcji na discordzie lub w wiadomości prywatnej do Administratora.
2.4 Na serwerze zakazuje się opuszczania akcji RP podczas jej trwania.
2.5 Jeśli akcja RP została opuszczona poprzez crash gry lub brak połączenia internetowego, należy to niezwłocznie zgłosić na kanale logout-crash (jesteście zobowiązani dodać screen, na którym widnieje data oraz godzina).
2.6 Gracz jest zobowiązany do przestrzegania i wykonywania poleceń Administracji.
2.7 Zakazuje się posiadania w nazwie użytkownika reklamy innego serwera, platformy konkurencyjnej lub kolorowej czcionki.
2.8 Zawsze traktuj innych graczy z szacunkiem tak, aby oni szanowali Ciebie.
2.9 Zabronione jest przechodzenie przez elementy mapy, tekstury lub drzwi za pomocą animacji oraz kajdanek.
2.10 Po restarcie serwera obowiązuje dla każdego gracza immunitet 10 minutowy, dzięki któremu nie może dojść do żadnej akcji RP powiązanej z przestępstwem lub z udziałem SASP (wyjątkiem jest dokończenie akcji hostylnej).
2.11 Zakazuje się obrażania graczy ze względu na ich choroby OOC.
2.12 Zakazuje się nadmiernego obrażania na kanałach tekstowych na oficjalnym discordzie jak i związanych z nim serwerach.
2.13 Tłumaczenie się ‘’kropelkami’’ także będzie banowane. Jeżeli masz problem z fps, masz lagi, to nie oznacza, że reszta graczy będzie się dostosowywała do Ciebie.
2.14 Rozmowa na jakimkolwiek czacie głosowym poza grą z KIMKOLWIEK będzie traktowana jako Meta Gaming.
2.15 Zakazuje się noszenia ubrań frakcji i koszulek organizacji przestępczych np. kamizelki, pas taktyczny, hełm kuloodporny itd.
2.16 Na serwerze istnieją czerwone strefy i są to miejsca organizacji i nie tylko (nie obowiązuje tam inicjacja, wjeżdżacie na ich teren na własną odpowiedzialność).
2.17 Jeśli mamy coś w ekwipunku, oznacza to, że mamy to przy sobie. Odegranie na /me lub /do wyrzucania przedmiotu nie będzie respektowane, jeśli przedmiot nadal mamy w EQ.
2.18 Nie ma obowiązku odgrywania przeszukiwania.
2.19 Gdy w trakcie akcji RP pojawią się nieścisłości, rządowy można zwołać dopiero, gdy cała sytuacja definitywnie dobiegnie końca. Akcję może przerwać tylko i wyłącznie administrator, który ma dobry powód i poinformuje o tym osoby biorące w niej udział.
2.20 Zakazane jest używanie modulatora inaczej niż zostało ustalone przez osoby nadające zgodę. Niestosowanie się do tego punktu grozi banem za okłamywanie Administracji oraz zabraniem zgody na modulator.
2.21 Zakazuje się tworzenia multikont w celu np: Posiadania drugiej postaci, Uniknięciu blokady innego konta. Wszystkie takie próby będą karane permanentnym zablokowaniem użytkownika.
2.22 Zakazuje się przeszukiwania oraz zabierania przedmiotów osobom, które są na pedzie zwierzęcym.
2.23 Zakazuje się wykorzystywania zbugowanych hitboxów czapek oraz masek, np. dokładanie dodatków, łańcuchów lub innych rzeczy, które się znajdują w obrębie głowy naszej postaci jednocześnie mając na sobie już nakrycie głowy = zakaz stackowania kilku nakryć głowy NARAZ podczas akcji hostylnych..

§3. Rozgrywka


3.1 Serwer FlushRP jest to serwer, na którym obowiązują wszelkie zasady związane z tym trybem gry.
3.2 Do rozgrywki niezbędny jest sprawny mikrofon, który nie będzie przeszkadzał innym graczom. (zakazuje się odgrywania osoby niemej).
3.3 Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania komunikacji głosowej podczas gry w sprawach OOC. Nigdy nie wychodź z roli, nie pozwól, aby coś wytrąciło cię z równowagi.
3.4 Do spraw OOC służy chat tekstowy "Local OOC".
3.5 Do kontaktu z Administracją gracze mogą używać komendy "/report". Report można wysyłać raz na 5 minut, więc pisząc go rozwiń swój problem. Pamiętaj również, że reporty mówiące “Dostałem VDM”, “ID zrobił CL, zbanujecie go?” nie będą w żaden sposób respektowane i po prostu zamykane, od takich rzeczy jest kanał POMOC na discordzie.
3.6 Zakazuje odradzania się w szpitalu po BW kiedy:
  - wezwano pomoc medyczna,
  - wezwano policję na miejsce zdarzenia,
  - chcesz uniknąć akcji RP.
3.7 Zakazuje się wtargnięcia w akcje RP innych osób, gdy nie jesteś związany z tą sytuacja lub nie masz konkretnych powodów. "Wbijanie się na trzeciego" będzie skutkowało banem.
3.8 Zakazuje się kreowania postaci, która będzie tzw. ”trollem”, np. ciuchy w szachownicę, przezroczyste elementy ubioru lub kończyn postaci itd.
3.9 Nakazuje się zmiany wyglądu postaci po pierwszym wejściu na serwer. Osoby, które tego nie zmienią lub nieznacznie zmienią będą banowane permanentnie.
3.10 Narracja podczas rozgrywki prowadzona jest poprzez komendy /me, /do, /opis i /try. Podczas pisania na /do jest obowiązek mówienia tylko prawdy (kłamstwo jest karane banem).
3.11 Nie można rozpoznać osoby jeżeli jest ona zamaskowana. Wyjątkiem jest gdy osoba nie zmieni swojego ubioru.
3.12 Postacie odgrywające rolę SASP lub SAMS są zobowiązane do swojej pracy oraz mają zakaz faworyzacji graczy (chyba że wynika z tego dobrze odegrana akcja).
3.13 Aby otrzymać revive, gdy nie ma medyków należy odegrać baśkę w szpitalu bądź pomoc medyczną na miejscu wypadku. W innym przypadku nie otrzymasz revive (jedynymi przypadkami dostania revive jest błąd gry/serwera).
3.14 Nie możesz wytwarzać przedmiotów, które nie istnieją w świecie gry.
3.15 Zakazuje się nadmiernego "TrashTalku". Będzie on skutkował odpowiednią karą adekwatną do zachowania.
3.16 Zakazuje się wykorzystywania /try na innym graczu w nierealistyczny sposób. Komendę /try można użyć tylko raz na całą akcję.
3.17 Zakazuje się używania bindów/puszczania muzyki w sytuacji do tego nieprzeznaczonej (np. podczas akcji). Jedyne kiedy można ich używać, to imprezy/eventy lub za zgodą Administracji.
3.18 Zakazuje się używania modulatora głosu bez nadanej zgody Administracji. Jeżeli chcesz zmieniać głos to rób to naturalnie.
3.19 Zakazuje się odgrywania postrzału w kamizelkę, gdy aktywna jest frakcja SAMS na serwerze.
3.20 Zakazuje się kradzieży przedmiotów premium (np. świateł led).
3.21 Zakazuje się nadużywania "Local OOC" podczas prowadzenia akcji RP.
3.22 Zakazuje się usuwania/edytowania propów/tekstur z plików gry (np. drzew, kamieni, krzaków, wody - wszystkie obiekty mają wyglądać tak samo jak w podstawce gry). Przeźroczysta woda jest dozwolona, lecz nie może być usunięta.
3.23 Zakazuje się używania animacji podczas strzelanin.
3.24 Zakazuje się poddawania/lootowania/zabijania graczy piorących brudne pieniądze. Wyjątkiem jest prowokacja ze strony osoby, która pierze lub DOBRY powód RP. Miejsce wyciągania auta do prania nie jest Red Zone’m, ale można w tym miejscu poddawać oraz okradać ludzi.
3.25 Zakazuje się dołączania/dojeżdżania do akcji w momencie gdy na miejscu jest już SAMS.
3.26 Zakazuje się przedłużania akcji RP, np. wożenie osoby porwanej bez celu, odgrywania wyolbrzymionych doznanych obrażeń przy operacji by uniknąć zatrzymania przez SASP, itd.
3.27 Gdy SAMS/ACLS dostaje wezwanie na RedZone lub miejsce strzelaniny, od razu po przyjeździe jest osobą neutralną. Nie dotyczą go panujące tam zasady, dopóki sam nie będzie stwarzał zagrożenia innym.

§4. Postać


4.1 Zakazuje się tzw. “Celebrity Name“ (np: Donald Trump czy Katy Perry) oraz przekszatłconych nick'ów ze steam'a/discord'a i danych które mają nierealistyczne podłoże.
4.2 Zakazuje się odgrywania postaci, która nie miałaby racji bytu w świecie realnym, np. Hulk, Spiderman itp.
4.3 Zakazuje się przekazywania lub pozbywania się majątku przed zaplanowanym uśmierceniem postaci lub przed zaprzestaniem gry.
4.4 Zakazuje się przenoszenia majątku między swoimi postaciami. Wówczas wszystkie osoby zamieszane w taką akcje zostaną odpowiednio ukarane.
4.5 Żeby wykonać CK musisz złożyć podanie na odpowiednim kanale na discordzie (ticket lub ck).
4.6 Szef organizacji ma prawo wykonać FCK na byłym członku organizacji przestępczej po przedstawieniu dowodów w tickecie na discordzie crime.
4.7 Gracz, którego postać została doprowadzona do BW jest zobowiązany do odgrywania otrzymanych obrażeń (zostałeś postrzelony, odgrywasz postrzał). Dodatkowo, jeżeli medyk stwierdził, że trzeba wrócić za określony czas do szpitala w celu np. zmiany opatrunku, należy się zgłosić (jeśli gracz się nie zgłosi, będzie to brane za brak chęci do odgrywania).

§5. Przestępstwa


5.1 Zakazuje się dokonywania brutalnych przestępstw oraz napaści w miejscach nierealistycznych (np. poddawanie medyka na sali operacyjnej).
5.2 Aby kogoś porwać z miejsc publicznych musimy mieć do tego DOBRY powód. Każde porwanie musi być wcześniej zaplanowane.
5.3 Zakazuje się okradania kont bankowych. Możliwością jest dobrze odegrana akcja RP za zgoda Administracji.
5.4 Zakazuje się wzywania usług znajdujących się w telefonie w celu napadnięcia na jednostkę lub porwania (SASP, SAMS, ACLS, SAFD itd.).
5.5 Jeżeli ktoś celowo ucieka na Green Zone, aby uniknąć akcji RP dozwolone jest dokończenie takiej akcji.
5.6 Niezarejestrowane organizacje mogą robić napady jedynie na sklepy i małe banki “Flecca”.
5.7 Aby porwać policjanta na służbie musi być minimum 7 policjantów (wliczając tego porwanego). Wyjątkiem jest agresywne zachowanie policjanta w naszą stronę.
5.8 Aby porwać medyka na służbie musi być minimum 6 medyków (wliczając tego porwanego). Wyjątkiem jest agresywne zachowanie medyka w naszą stronę.
5.9 Aby porwać mechanika na służbie musi być minimum 4 mechaników (wliczając tego porwanego). Wyjątkiem jest agresywne zachowanie mechanika w naszą stronę.
5.10 Zakazuje się porywania SASP/SAMS/ACLS/SAFD w celu pozyskania ich przedmiotów.
5.11 Zasady Green Zone:
  - Zakaz używania broni palnej oraz białej bez uzasadnionej podstawy RP.
  - Zakaz przeprowadzania nielegalnych interesów (np. sprzedaż broni palnej jak i białej, sprzedaż narkotyków itd.).
  - Zakaz porywania bez uzasadnionej podstawy RP.
  - Zakaz wprowadzania do stanu BW innych osób bez uzasadnionej podstawy RP.
  - Zakaz ucieczki na Green Zone podczas akcji RP.
  - Zakaz przeszukiwania/lootowania osoby bez uzasadnionej podstawy RP.
  - Zakaz prowokacji słownej.
5.12 Podczas robienia napadu, napastnicy muszą mieć odpowiednią ilość samochodów, aby było tyle miejsc siedzących co napastników. Jeśli samochód jest pięcioosobowy, możecie wziąć jedną osobę na ręce/kajdanki, w innym przypadku kategoryczny zakaz podnoszenia się.
5.13 Zakazuje się porywania SASP w celu odholowania pojazdu z parkingu policyjnego.
5.14 Zakazuje się porywania pracowników frakcji (SAMS, SAFD, ACLS) jeśli jest mniej niż 5 SASP.
5.15 Zakazuje się okradania, porywania i utrudniania pracy (np. przepychanie ich pojazdów w trakcie pracy) pracowników legalnych firm np. Taxi, Krawiec itp, podczas pełnienia przez nich pracy.
5.16 Zakazuje się porywania graczy na obszarze miasta w celu przeprowadzenia napadu.

§6. Pojazdy


6.1 Zakazuje się jazdy pojazdem nieprzystosowanym do podłoża (opony nie są wyznacznikiem czy auto może wjechać w teren.), np. próba wjechania samochodem sportowym na górę chiliad.
6.2 Zakazuje się kradzieży pojazdów służb frakcyjnych m.in. SASP/SAMS/ACLS, wyjątkiem jest dobrze przemyślana akcja RP.
6.3 Zakazuje się robienia "Dzwona". Według regulaminu pojęcie to oznacza umyślne uderzanie innego pojazdu w tył lub w przód z dużą prędkością, w celu wywołania efektu wcześniej wspomnianego "Dzwona".
6.4 Zakazuje się odgrywania braku tablic rejestracyjnych w pojeździe. Nawet jeżeli model pojazdu ich nie posiada.
6.5 Zakazuje się oszustw przy sprzedaży lub wymianie aut. Grozi banem na tydzień i utratą auta.

§7. Organizacje przestępcze


7.1 Każda organizacja musi zostać zatwierdzona przez opiekuna org. przestępczych. Organizacja musi posiadać własnego discorda, na którym będzie znajdować się min. 1 opiekun.
7.2 Zorganizowana grupa przestępcza podczas akcji RP z inną organizacją musi posiadać pojazdy i ubrania w jednolitej kolorystyce i stylistyce.
7.3 Aby utworzyć organizację przestępcza potrzeba min. 10 os. i złożyć podanie na discordzie serwera.
7.4 Lider organizacji przestępczej bierze pełną odpowiedzialność za swoich członków.
7.5 Każdy strzał musi zostać uprzednio odpowiednio zainicjowany. Wyjątkiem są Red Zone’y gdzie nie obowiązuje inicjacja.
7.6 Nagrania z serwera np. klipy Twitch nie mogą być wykorzystywane w IC.
7.7 Zakazuje się podszywania pod inna organizacje.
7.8 Opiekun organizacji ma prawo usunąć organizację przestępczą lub zmienić jej szefa mając dobry powód.
7.9 Osoby, które nie są w organizacji lub gangu mogą poruszać się maksymalnie w 4 osoby robiąc crime.
7.10 Organizacja musi potwierdzić swój ubiór jak i kolorystykę na tzw. okrągłym stole lub na odpowiednim kanale na dc crime’owym.
7.11 Członek organizacji przestępczej może być skorumpowany tylko i wyłącznie za zgodą Zarządu serwera.
7.12 Zakazuje się prowadzenia tzw. “ustawek” w mieście. Mogą się one odbywać tylko i wyłącznie poza miastem oraz na ustalonych zasadach organizacji przestępczych.
7.13 Strzelanie bez inicjacji, porwania itp. są dozwolone na własnym terenie (własny teren = wykupiona posiadłość organizacji).
7.14 Zakazuje się wtrącania w napady przez osoby trzecie. Nie można ingerować w napad, gdzie rozgrywka toczy się między napastnikami, a policją.
7.15 Zakazuje się poruszania autami crimeowymi w mieście (nie dotyczy Bmw m550i, Keonigsegg Gemera, Audi RS6, Audi RS3, Audi R8).
7.16 Siedziba mafii to GreenZone i jednocześnie teren prywatny. Jeśli osoba spoza mafii zostanie ostrzeżona przez mafie i nie zmieni swojego zachowania może zostać doprowadzona do BW, a w ekstremalnych sytuacjach może na niej zostać wykonane FCK.
7.17 Zakazuje się sprzedaży narkotyków w okolicach siedziby mafii.
7.18 Kradzież samochodu mafijnego (auta z rejestracją “MAF XXX”, gdzie w miejscu “XXX” będą znajdować się cyfry) może się wiązać z FCK.
7.19 Darkweb należy do Mafii. Nie jesteście dla nich anonimowi pisząc na tym chacie.

§8. Inicjacje


8.1 Dopiero po odpowiedniej inicjacji akcji RP możesz oddać strzały, inaczej będzie to traktowane jak RDM.
8.2 Aby przeprowadzić w pełni inicjacje musi zostać do tego wykorzystany czat głosowy.
8.3 Inicjację uważa się za zakończoną po:
  - wyraźnym komunikacie strony inicjującej,
  - utracie przytomności,
  - wyraźnym komunikacie Służb Porządkowych.
8.4 Inicjacji nie trzeba przeprowadzać podczas:
  - konwoju
  - walk organizacji o przejęcie danego terenu związanego z narkotykami,
  - wjazdu na siedziby organizacji przestępczych,
  - wjazdu na tereny przeciwnego gangu, np.: “ośka ballasów”.
  - podczas przebywania na red zone. (oprócz narkotyków)
8.5 Poddawanie z auta jest dozwolone poza miastem, lecz tylko i wyłącznie samochody crime. Nie liczą się tereny narkotyków; dozwolone jest tam poddawanie każdego samochodu.
8.6 Aby doprowadzenie do BW po poddaniu nie było traktowane jako RDM wymagane jest pozostawienie 5 sekund na reakcję osobie poddawanej.

§9. Obywatel


9.1 Zakaz kradzieży śmigłowców/samolotów. Wyjątkiem jest zgoda Administracji.
9.2 Jeżeli pracujesz w legalnej pracy np. krawiec, masz obowiązek poruszać się tylko samochodem firmowym.
9.3 Każdy obywatel jest zobowiązany do tego, aby mieć dowód oraz wizytówkę przy sobie. Nie ma wytłumaczeń, że się go zgubiło etc (wyjątkami są członkowie SWAT i członkowie Mafii). Podczas BW dowód należy odgrywać za pomocą menu pod przyciskiem HOME.
9.4 Obywatel ma prawo odmówić składania zeznań.
9.5 Obywatelowi przysługuje prawo do: - telefonu (max. 2,5 minuty), - adwokata (max. 15 minut), -psychologa (max. 15 minut).

§10. Służby porządkowe


10.1 Negocjator policyjny jest osobą neutralną, nie można jej wykorzystać jako zakładnika ani strzelać do niej bez zerwania negocjacji.
10.2 Funkcjonariusz ma prawo zarekwirować rzeczy, które zagrażają jego bezpieczeństwu (przeszukiwanie zatrzymanego). Jednocześnie zabrania się policjantom zabierać obywatelom takich przedmiotów jak: jedzenie, gaśnica, albański raj itd.
10.3 Zakaz organizowania wymian za zakładników, jeżeli wcześniej była próba odbicia konwoju lub była już przeprowadzona wymiana dotycząca tego samego zatrzymanego. Wtedy policja ma prawo przeprowadzić konwój z dowolną prędkością.
10.4 Żeby wykonać wymianę zakładnika za zatrzymanego na każde 75 miesięcy jest 1 zakładnik np. zatrzymanemu grozi 150 miesięcy = trzeba zebrać 2 zakładników.
10.5 Podczas konwoju max. prędkość którą może poruszać się SASP to 80 km/h w mieście oraz 120 km/h poza miastem.
10.6 Jeżeli zostanie podjęta inicjacja przeciwko SASP podczas konwoju, nie obowiązuje wtedy max. prędkość konwoju, jednakże PD musi zgubić odbijających.
10.7 Za jednego zakładnika możemy uzyskać jedno żądanie (za funkcjonariuszy publicznych będących na służbie przysługują 2 żądania)
10.8 Zezwala się podstawianie maksymalnie 1 zakładnika na napad.
10.9 Podczas negocjacji osoba napadająca ma obowiązek poinformowania funkcjonariusza zgodnie z prawdą: ile osób znajduję się w środku, ilu jest napastników oraz zakładników.
10.10 Funkcjonariusz Policji ma prawo wylegitymować KAŻDEGO obywatela (oczywiście działa to w drugą stronę i Funkcjonariusz musi się wylegitymować na polecenie obywatela). Funkcjonariusz ma również prawo przeszukać obywatela, który jest zamaskowany.
10.11 Medycy serwera mają prawo, choć ograniczone, aby stosować PG.
10.12 SAMS/SASP/ACLS mają zakaz rozdawania swojego ekwipunku frakcyjnego.
10.13 Funkcjonariusze jak i medycy podczas służby mają obowiązek dojeżdżać na miejsce zdarzenia tylko przy użyciu pojazdów nadanych przez szpital lub komisariat.
10.14 Policja nie ma prawa zatrzymać w szpitalu obywatela po BW, jeśli do szpitala nie dowiozło go SASP lub SAMS.
10.15 Szpital to jedno z najważniejszych miejsc na serwerze. Należy szanować pracę SAMS i zachowywać się w sposób kulturalny, nie utrudniając im pracy niepotrzebną pajacerką.
10.16 Medycy mają zakaz podnoszenia obywateli podczas strzelaniny.
10.17 Obywatel ma zakaz odgrywania akcji RP z wykorzystaniem pojazdów, mundurów i ekwipunku służb ratunkowych takich jak SAMS. (jedynie za zgodą administracji)
10.18 Zakazuje się odgrywania gumowych kul/PaintBall/ASG/ itp.
10.19 Kaski kuloodporne mogą używać jedynie jednostki SWAT, każda osoba posiadająca taki kask w swoim ubiorze zostanie odpowiednio ukarana.
10.20 Osoba zatrzymana musi być konwojowana pojazdem do tego przeznaczonym “więźniarka, bus więzienny”.
10.21 SASP jest zobowiązane do przełożenia konwoju jednorazowo na prośbę zatrzymanego, którego czeka konwój 401+. Osoba konwojowana musi dogadać się z obecnymi na służbie funkcjonariuszami co do daty konwoju i trzymać się tego terminu. Jeśli chodzi o konwoje 120-400 SASP może się zgodzić na przełożenie, lecz nie musi. Niestawienie się zatrzymanego w danym terminie na komendę w celu przeprowadzenia konwoju będzie banowane na 7 dni bez możliwości odwołania się za unikanie akcji.
10.22 SASP ma możliwość przełożenia jednorazowo konwoju w przypadku małej ilości funkcjonariuszy na służbie.
10.23 Gdy obie strony wykorzystają przełożenie konwoju wtedy SASP jest zobowiązane przeprowadzić konwój nawet gdy minimalna liczba funkcjonariuszy jest za mała według limitów.
10.24 Zerwanie negocjacji przez SASP powinno odbywać się w sposób logiczny i być uzasadnione np. (Napastnicy w tych samych strojach i tym samym autem robią kolejny napad)
10.25 Negocjacje między dwoma stronami zawsze zrywa wybrany na początku negocjator, a nie osoba nie dopuszczona do negocjacji. Powinien uprzedzić drugą stronę przed podjęciem wszelkich działań np. (strzału w stronę SASP). Osoba zrywająca negocjacje zobowiązana jest do dania czasu (minimum 10 sekund) drugiej stronie na reakcje.

§11. Limity


11.1 Organizacja może wykorzystywać maksymalnie 12 członków grupy lub gangu do odgrywania akcji roleplay (wyjątki stanowią spotkania na siedzibach org).
11.2 Osoby bez organizacji mogą wykorzystywać maksymalnie 4 osoby do agresywnych akcji RP.
11.3 Maksymalna ilość osób w organizacji przestępczej: 30
11.4 Limity podczas konwojów:

  - Konwój 160-200
    (Nieobowiązkowy konwój, który musi zatwierdzić Najwyższy stopień jednostki USMS bedacy aktualnie na sluzbie) USMS: Min. 2 | SASP: Min. 2 a Max. 5 (w tym 4 SWAT) | Brak Insurgent/Bearcat
    Odbijający: +2 do ilości SASP | Brak Humvee

  - Konwój 200-400
    SASP: Min. 6 a Max. 10 (w tym 4 SWAT) | Max. 1 Insurgent/Bearcat
    Odbijający: +4 do ilości SASP | Max. 2 Humvee

  - Konwój 401-700
    SASP: Min. 7 a Max. 12 (w tym 6 SWAT) | Max. 2 Insurgent/Bearcat
    Odbijający: +5 do ilości SASP | Max. 3 Humvee

  - Konwój 701-999
    SASP: Min. 8 a Max. 14 (w tym 8 SWAT) | Max. 2 Insurgent/Bearcat
    Odbijający: +6 do ilości SASP | Max. 3 Humvee

  - Konwój 1000+ (kara śmierci)
    SASP: Min. 12 a Max. Bez limitu (w tym 12 SWAT) Max. 3 Insurgent/Bearcat/Bulldog
    Odbijający: +12 do ilości SASP | Max. 4 Humvee

    Jeżeli konwojowany jest głową organizacji przestępczej/gangu odbijających może być o 3 więcej niż normalnie.
    W przypadku gdy policja nie będzie w stanie przeprowadzić konwoju przez działania strony odbijającej ma prawo wysłać go ekspresem.

11.5 Limity na napadach (Limit osób na akcji tyczy się obu stron od rozpoczęcia do zakończenia akcji RP).
  - Bankomat min. 1, a max. 1 napastnik | min. 1, a max. 3 SASP w tym brak SWAT | brak zakładników.
  - Kasetka min. 1, a max. 3 napastników | min. 2, a max. 5 SASP w tym brak SWAT | min. 0, a max 2 zakładników.
  - Napad na dom min. 1, max. 4 napastników | min. 4, a max. 6 SASP w tym brak SWAT | brak zakładników.
  - Jubiler min. 3, a max. 5 napastników | min. 5, a max. 8 SASP w tym max. 2 SWAT | min. 2 max. 5 zakładników.
  - Bank Flecca min. 3, a max. 6 napastników | min. 5, a max. 9 SASP w tym brak SWAT | min. 2, a max. 5 zakładników.
  - Bank Pacific min. 4, a max. 8 napastników | min. 7 a max. 10 SASP w tym max. 2 SWAT | min. 2 max. 8 zakładników.
  - Magazyn min. 5, a max. 8 napastników | min. 8 a max. 12 SASP w tym max. 3 SWAT | min. 2 max. 9 zakładników.
  - IAA min. 8, a max. 10 napastników | min. 10 a max. 16 SASP w tym max. 5 SWAT | min. 2 max. 10 zakładników.
  - Galeria sztuki min. 8, a max. 12 napastników | min. 12 a max. 18 SASP w tym max. 6 SWAT | min. 2 max. 10 zakładników.
  - Humane Labs min. 10, a max. 15 napastników | min. 14 a max. 20 SASP w tym max. 7 SWAT | min. 2 max. 10 zakładników.
11.6 Limity podczas akcji hostylnej:
  - Sprzedaż narkotyków w mieście: max. 5 sprzedających | Brak limitu SASP
  - Sprzedaż narkotyków poza miastem: max. 5 sprzedających | max. 8 SASP w tym brak SWAT
  - Wjazd na siedzibę organizacji: max. nieograniczona liczba napastników | max. nieograniczona liczba SASP w tym max. 8 SWAT
  - Wymiana zakładnika w mieście: min. 3, a max. 10 (wliczając te osoby za które jest wymiana) napastników | limit SASP jak na akcję agresywną w mieście
  - Wymiana zakładnika poza miastem: min. 3, a max 12 (wliczając te osoby za które jest wymiana) napastników | limit SASP jak na akcję agresywną poza miastem
  - Agresywna akcja w mieście (z wyjątkiem napadów): max. 10 napastników | Brak limitu SASP oraz SWAT
  - Agresywna akcja poza miastem (z wyjątkiem napadów): max. 12 napastników | max. 12 SASP w tym max. SWAT:
    - Kod zielony oraz pomarańczowy max. 0 SWAT
    - Kod czerwony max. 4 SWAT
    - Kod czarny max. 8 SWAT
11.7 Przed każdą akcją, w której wyznaczony jest limit, każda ze stron musi posiadać dowód, na to ile osób brało udział w postaci zdjęcia, na którym jest widoczne ID każdej osoby. W wypadku gdzie wyjdzie sytuacja, w której jest podejrzenie przekroczenia limitu, każda osoba z innym ID niż na dowodzie będzie brana za dojechanie do akcji/przekroczenie limitu. W wypadku dostania crasha przez daną osobę musi być to również udokumentowane na przykład screenem.
11.8 Na każdego zakładnika może przypadać jeden zakładnik lokalny. Lokalny zakładnik jest liczony jako pół żądania.

§12. GreenZony i RedZony


12.1 GreenZone obowiązują na:
  - Komenda,
  - Szpital,
  - Warsztat,
  - Urząd pracy,
  - Parkingi oznaczone na mapie,
  - Odholownik,
  - Miejsca legalnych prac,
  - Sklepy z ciuchami,
  - Kręgielnia,
  - Kościół Los Santos,
  - Kasyno,
  - Mieszkania,
  - Molo z parkiem rozrywki,
  - Miejsca w których znajduje się monitoring bądź dużo świadków,
  - W obszarze do 150 metrów od wszystkich powyższych.
12.2 RedZone obowiązują na:
  - Siedziby gangów,
  - Tereny prywatne,
  - Narkotyki, lecz obowiązuje poddawanie,
  - Darkshopy,
  - Lotnisko Sandy, z wyjątkiem ,,czarnej baśki’’ oraz szafki organizacyjnej,
  - Miejsca przejmowania stref dla organizacji.
    Do RedZone'ów nie zaliczają się główne drogi, które ciągną się obok nich. Wjazdy, wyjechanie celowe poza drogę w stronę RedZone'a od którego będzie mniej niż 150 metrów będzie już zaliczane do czerwonej strefy.

§13. Helikoptery Cywilne


13.1 Zarząd serwera zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu dotyczącego samolotów/helikopterów.
13.2 Zakaz używania samolotu/helikoptera w akcjach, które może zepsuć komuś imersję bądź zaszkodzić w jakikolwiek sposób graczom.
13.3 Zakazuje się specjalnego wysadzania siebie lub kogoś. Grozi FCK.
13.4 Zakazuje się wlatywania na RedZone.
13.5 Zakazuje się używania samolotu/helikoptera przy napadach.
13.6 Zakazuje się specjalnego zabijania graczy przy użyciu samolotu/helikoptera.
13.7 Lądować można tylko na lotniskach (samolot/helikopter) lub na helipadach (helikopter).
13.8 Właściciel samolotu/helikoptera ponosi odpowiedzialność za współwłaścicieli.
13.9 Złamanie któregoś z punktu regulaminu będzie karane zabraniem pojazdu, a pieniądze, które zostały na niego wydane przez kupca NIE ZOSTANĄ zwrócone.

§14. Pedy


14.1 Zakazuje się poruszania samodzielnie pojazdami, z wyjątkiem:
  - Ped nastoletniego dziecka może poruszać się rowerem oraz sanchezem,
  - Ped małego dziecka może poruszać się mini carem (zakupujemy IC, wszystkie informacje na discordzie w kategorii STREFA-IC, na kanale mini-car).
14.2 Zakazuje się używania broni wszelakiego rodzaju (biała, palna, etc.).
14.3 Pedom zwierzęcym zakazuje się picia „Albańskiego Raju”, „Redgulla” oraz jedzenia „Batonik czekoladowy Panda Bars”.
14.4 Zakazuje się odgrywania niemożliwych/mało realistycznych rzeczy dla swojego peda.
14.5 Zakazuje się posiadania niemożliwych/mało realistycznych rzeczy w ekwipunku, np. broń palna u dziecka, telefon u psa.
14.6 Pedy zwierzęce mają zakaz odzywania się, dopuszczalne są bindy, np. szczekania bądź miauczenia.
14.7 Osoby odgrywające dziecko muszą zachowywać się oraz mieć głos pasujący do ich odgrywanego wieku, np. noworodek nie może się odzywać.
14.8 Żeby móc korzystać z modulatora głosu również należy napisać podanie, można to zrobić w tym samym ticket’cie, w którym ubiegaliśmy się o peda.
14.9 Pedy zwierzęce oraz dziecięce nie mogą brać udziału w eventach związanych z crime, tj. strefy, bitki, wojna itd.
14.10 Gdy Administrator zauważy złamanie któregoś podpunktu, wyciągnie z tego odpowiednie konsekwencję w postaci bana na czas zdjęcia peda.
14.11 Zakazuje się kradzieży mini carów, oraz poruszania się nimi. Tylko osoba posiadająca ped dziecka może jeździć mini carem.
14.12 Osoba odgrywająca dziecko, ma zakaz ucieczki przed policją.

§15. Pojęcia


15.1 IC (In Character) - świat, w którym żyje nasza postać; kontent dotyczący bezpośrednio rozgrywki.
15.2 OOC (Out Of Character) - świąt, w którym żyjemy my; wszystko co niezwiązane jest z rozgrywką.
15.3 MG (Metagaming) - Tak jak wcześniej wspomniałem. Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.
15.4 PG (Power Gaming) - definiuje się to jako zmuszanie kogoś do akcji RP. Przykład : /me uderza Jacka tak mocno, że traci on przytomność.
15.5 BW (Brutally Wounded) - Wprowadzenie postaci w stan nieprzytomności wskutek odniesionych obrażeń.
15.6 VDM (Vehicle Deathmatch) - jest to celowe rozjeżdżanie przypadkowych osób,
15.7 RDM (Random Deathmatch) - jest to strzelanie do przypadkowych osób, które prowadzi do BW.
15.8 Wyjście z roli - przykładowo jest to rozpoczęcie rozmowy OOC w IC używając słów taki jak np. "dostałem bw". Zachowanie takie będzie karane banem.
15.9 CK (Character Kill) - Permanentne uśmiercenie postaci.
15.10 CN (Celebrity Name) - Imię i nazwisko postaci na podstawie imienia znanej osoby, np. Pablo Escobar, Barack Obama, etc.
15.11 NJ (Ninja Jacking) - Wyrzucenie kierowcy z pojazdu bez poprawnego odegrania akcji RP przy użyciu operatorów narracyjnych.
15.12 BH (Bunny Hop) - Bugowanie animacji skakania w celu szybszego przemieszczania się.
15.13 CB (Cop Baiting) - Prowokowanie policji, bez większego celu.
15.14 CL (Combat Log) - Wyjście z gry podczas akcji RP. Przykładowo: ściga Cię policja, więc robisz ALT+F4 w celu uniknięcia odpowiedzialności.
15.15 RK (Revenge Kill) - Nieuzasadniona zemsta po wyjściu ze szpitala na graczu, który doprowadził Cię do BW.
15.16 Stream Sniping (SS) - to sytuacja gdy gracz (stream sniper) śledzi w grze danego streamera i stara się go znaleźć w celu pokonania go, nękania lub przeszkadzania w grze działanie takie skutkują banem.
15.17 Zasada Poszanowania Życia - zasada mówiąca o szacunku do życia swojej postaci i nie narażanie jej na sytuacje, w których mogłaby zginąć, np. obraza kilku uzbrojonych osób lub taranowanie ciężkich pojazdów typu ciężarówka zwykłym samochodem osobowym.
15.18 Zaćmienie - restart serwera.
15.19 Loot RP - jest to przeszukiwanie oraz zabieranie przedmiotów osobie, której nie doprowadziliśmy do stanu BW lub nie braliśmy z nią udziału w akcji RP, takie zachowanie będzie skutkować banem.
15.20 Immersja - Wczucie się w grę (np wyobrażasz sobie że w miejscach publicznych są kamery, w szpitalu są ochroniarze itd.)
15.21 Akcja hostylna - Akcja o podłożu crime (np. Napaść na drugiego gracza, Napad na bank/sklep etc.)
15.22. FearRP - Jest to forma braku strachu przed pewnymi akcjami.
15.23. Spawn Kill - Pojęcie SK oznacza zabijanie na spawnie.
15.24. Rape Sex - Rape Sex jest to gwałt IC, Kategorycznie zabroniony ( w Polsce ) Gwałt Ic można tylko odgrywać kiedy druga osoba wyraża na to zgodę.
15.25. Heli Kill - Zabicie kogoś helikopterem konkretnie śmigłami.
15.26. New Life Rule - Jest to zasada nowego życia. Po śmierci nie pamiętasz kto i jak Cię zabił. Nie możesz także mścić się na tej osobie oraz wracać w miejsce śmierci przez określony czas. Najczęściej 5 minut.
15.27. Prop Abuse - jest to nadużywanie propów, nadużywanie ich lub utrudnianie innym graczom gry poprzez blokowanie ich lub zabijanie propami innych graczy (Prop Kill).
15.28. Prop Climb - Jest to używanie propów w celu podsadzenia się.
15.29. DB (Drive By) - Strzelanie z okna pasażera.
15.30. WMG (Wykorzystywanie Mechaniki Gry) - celowe wykorzystywanie bugów, mechanik gry, które w prawdziwym świecie nie miałyby prawa bytu. (np. zakuwanie osób na BW będąc w pojeździe, zakuwanie osób przez ściany.)
15.31. FailRP - Błędne odegranie akcji RP. Przykładowo: Prowadzisz samochód posiadając peda dziecka.
15.32. FD (Fail Driving) - Jazda pojazdem, która byłaby niemożliwa w prawdziwym życiu. Przykładowo: Jazda z przebitymi oponami.